İŞ YERİ DIŞINDA SATIŞ YETKİ BELGESİ
Yetki Belgesi Nedir? Yetki Belgesi İstenilmeyen (Kapsam Dışı) Sözleşme Türleri Nelerdir? Başvuru Mercii Neresidir? Başvuruda İstenilen Bilgi ve Belgeler Nelerdir? Başvurunun Değerlendirilme Süreci Nasıldır? Belgenin Geçerlilik Süresi Nedir? Belgenin İptal Edilmesi Mümkün müdür?
26 Kasım 2021İş Yeri Dışında Satış Yetki Belgesi Hakkında
Yetki Belgesi Nedir?
İş yeri dışında satış yetki belgesi, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 47 nci maddesi ve bu maddenin uygulama yönetmeliği olan İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri kapsamında faaliyette bulunmak isteyen satıcı veya sağlayıcıların sahip olması zorunlu olan belgeyi ifade eder.
Yetki Belgesi İstenilmeyen (Kapsam Dışı) Sözleşme Türleri Nelerdir?
1) Finansal hizmetler
2) Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu, devri veya kazanımı
3) Konut kiralama
4) Paket turlar
5) Devre tatil, uzun süreli tatil hizmeti ve bunların yeniden satımı veya değişimi
6) Fuar, panayır ve pazar yerlerinde yapılan satışlar
7) Beslenme destek ürünleri hariç olmak üzere, yiyecek ve içecekler gibi günlük tüketim maddelerinin, satıcının düzenli teslimatları çerçevesinde tüketicinin meskenine veya iş yerine götürülmesi
8) Mal veya hizmet bedeli otuz Türk Lirasını aşmayan satışlar
9) Malların montaj, bakım ve onarımı
10) 5/11/2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu uyarınca yetkilendirilmiş işletmecilerin, mal satışları ile mal ve hizmet satışını birlikte yaptıkları durumlar hariç olmak üzere, sunduğu elektronik haberleşme hizmetleri
11) Elektrik, su ve doğal gaz hizmetlerine ilişkin abonelikler
Başvuru Mercii Neresidir?
Yetki Belgesi başvurusu satıcı veya sağlayıcıların merkezlerinin bulunduğu yerdeki Ticaret İl Müdürlüğüne yapılır.
Başvuruda İstenilen Bilgi ve Belgeler Nelerdir?
1) Bakanlığın internet sayfasında ilan edilen örneğe uygun iki adet yetki belgesi
2) Satıcı veya sağlayıcının faaliyet konusunu ve kuruluşunu gösteren ticaret sicil gazetesi veya esnaf ve sanatkârlar sicil gazetesi
3) Satıcı veya sağlayıcının kayıtlı olduğu odadan alacağı faaliyet belgesi
4) Satıcı veya sağlayıcıya ait vergi levhası
5) Serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir tarafından onaylı en son tarihli bilanço ve gelir tablosu
6) Satışa konu edilen mal veya hizmetlerin listesi
7) Tüketicilerin cayma bildirimini yapabileceği açık adres ve diğer iletişim bilgileri
8) Tüketicilerin ödemelerini yapabilecekleri banka, posta ve benzeri hesap bilgileri
Başvurunun Değerlendirilme Süreci Nasıldır?
İl Müdürlüğü tarafından yetki belgesi verilirken, satıcı veya sağlayıcı nezdinde Bakanlıkça yapılan denetimler ile tüketici şikâyetleri dikkate alınarak karar verilir.
Belge Verildiği İlin Mülki Sınırlarında mı Ülke Genelinde mi Geçerlidir?
Satıcı ve sağlayıcıların, merkezlerinin bulunduğu yerdeki il müdürlüklerinden almış oldukları ve geçerli durumdaki yetki belgeleri ülke genelinde geçerlidir.
Belgenin Geçerlilik Süresi Nedir?
İş yeri dışında satış yetki belgelerinin geçerlilik süresi iki yıldır.
Belgenin İptal Edilmesi Mümkün müdür?
Yönetmeliğe aykırı uygulamaların tespit edilmesi sonucunda yapılacak uyarıya rağmen, söz konusu aykırılıkların en geç otuz gün içerisinde düzeltilmemesi halinde, ilgili satıcı veya sağlayıcının yetki belgesi il müdürlüğü tarafından iptal edilir. Belgesi iptal edilen satıcı veya sağlayıcılara bir yıl süreyle yetki belgesi verilmez.
İş Yeri Dışında Satış Yetki Belgesi örneği için tıklayınız.