REKLAM KURULU’NUN 13 AĞUSTOS 2024 TARİH VE 348 SAYILI TOPLANTISINDAN TÜKETİCİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK DİKKAT ÇEKİÇİ KARARLAR
REKLAM KURULU’NUN 13 AĞUSTOS 2024 TARİH VE 348 SAYILI TOPLANTISINDAN TÜKETİCİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK DİKKAT ÇEKİÇİ KARARLAR
09 Eylül 2024REKLAM KURULU’NUN 13 AĞUSTOS 2024 TARİH VE 348 SAYILI TOPLANTISINDAN TÜKETİCİLERİN KORUNMASINA YÖNELİK DİKKAT ÇEKİÇİ KARARLAR
Reklam Kurulu tarafından 13 Ağustos 2024 tarihinde gerçekleştirilen 348 sayılı toplantıda, tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar incelenmiştir.
Reklam Kurulu’nun bu ayki gündeminde görüşülen 138 adet dosyadan 128’i mevzuata aykırı bulunurken söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 16.257.632,00-TL idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.
Böylelikle, yılın ilk sekiz ayında Kurul tarafından toplam 1.202 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunulmuş olup aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.055 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 165.041.612-TL idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.
Tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte birçok reklam ve ticari uygulamaya yönelik karar alınan toplantıdan dikkat çekici bazı kararlara aşağıda yer verilmiştir.
Tüketicileri yanıltan devre mülk reklamlarına geçit yok!
Sağlık turizminde tüketicilerin sıklıkla tercih ettiği bir devre mülk tesisinin tanıtımlarının reklam mevzuatı kapsamında incelemesi neticesinde; tesisin termal özelliğe sahip kaplıca alanlarının mühürlenerek kullanıma kapatılmasına karşın reklamlarında havuz görsellerine ve “termal” ibaresine yer verilerek tüketicileri yanıltıcı tanıtımlarda bulunduğunun tespit edilmesi dolayısıyla söz konusu firma hakkında reklamların durdurulması ve idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.
Tüketicileri yanıltıcı nitelikteki arama motoru sonuçlarına idari yaptırım!
Reklam Kurulu tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda; bir çevrimiçi arama motorunda yapılan arama neticesinde görüntülenen sonuç içerisinde yer alan fiyat bilgileri ile o sonuç üzerinden doğrudan ulaşılan internet sitesinde yer verilen fiyat bilgilerinin birbirinden farklılık gösterdiği, dolayısıyla söz konusu arama sonucunun tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirilmiş ve turizm sektöründe faaliyet gösteren yurt dışı merkezli şirkete ait yanıltıcı fiyat teklifi sunan reklam ve tanıtımlara durdurma ve idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.
Ürünün bileşeni veya içeriği hakkında tüketicileri gerçeğe uygun bilgilendirmeyen reklam hakkında inceleme!
Ticaret Bakanlığı’na bağlı Reklam Kurulu’nun önceliklerinde birisi de hiç şüphesiz tüketicilerin satın almayı düşündükleri mal veya hizmetlerin nitelikleri veya bileşenleri konusunda açıkça ve gerçeğe uygun olarak bilgilendirilmesidir. Bu yaklaşıma uygun olarak, ayakkabı sektöründe faaliyet gösteren bir firmaya ait yurt dışı alan adı uzantılı internet sitesinde yayınlanan reklamlarda ürün bileşeninde domuz derisi bulunduğu bilgisine yer verilmesine rağmen Türkiye alan adı uzantılı internet sitesinde aynı ürüne yönelik yayınlanan reklamlarda ürün bileşeninde domuz derisi bulunduğuna ilişkin herhangi bir bilgiye yer verilmediği tespit edilmiş, Kurul tarafından yapılan değerlendirme neticesinde tüketicileri eksik bilgilendiren reklamların durdurulmasına ve reklam veren hakkında idari para cezası uygulanmasına karar verilmiştir.
Kurul tarafından alınan kararlara ilişkin basın bülteni için tıklayınız.