SERVİS BİLGİ SİSTEMİ - SERBİS KULLANIMA AÇILDI.
20 Temmuz 2020Bilindiği üzere; 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58. maddesi gereğince üretici ve ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için kullanım ömrü süresince satış sonrası montaj, bakım ve onarım hizmetlerini tüketicilere sağlamak zorundadır. Satış sonrası hizmet verilmesi zorunlu olan dayanıklı tüketim ürünleri, bu ürünlerin kullanım ömürleri, azami tamir süreleri ve kurulması gereken yetkili servis istasyonu sayıları ise Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde düzenlenmiştir.
Bakanlıkça onaylı “Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi” bulunan firmaların yetkili servis istasyonları aracılığıyla montaj, bakım ve onarım gibi satış sonrası hizmetleri tüketicilere sağlamaları zorunludur. Firmalar da genellikle, tüketicilerin garantiden kaynaklı haklarını kullanabilmeleri için, satış sonrası hizmetlerle ilgili olarak kendi yetkili servislerine başvurulmasını zorunlu tutmaktadır.
Yetkili olmadığı halde yetkili servis gibi tanıtım yapan ve hizmet sağlayan korsan servislerin, hem tüketici mağduriyetlerine yol açtığı hem de firmaların ticari itibarlarına ve marka değerlerine zarar verdiği dikkate alındığında, yetkili servis bilgilerine güvenilir bir platformdan doğru bir şekilde erişim sağlanması önem arz etmektedir.
Üretici ve ithalatçıların tüketicilere satış sonrası hizmet sundukları yetkili servis istasyonlarına ilişkin bilgilere doğru ve kolay bir şekilde erişim sağlanmasını temin etmek amacıyla Bakanlığımızca hazırlanan Servis Bilgi Sistemi-SERBİS kullanıma açılmıştır.
Vatandaşların kullanımına açılan www.servis.gov.tr adresli internet sitesinin “yetkili servis sorgulama” bölümünde üretici/ithalatçı veya marka bilgileri girilerek ürün bazında servis araması yapılabilmekte, servisler illere ve ilçelere göre aranabilmektedir. Yetkili servisler harita üzerinde de görülebilmekte ve istenildiğinde yol tarifi de alınabilmektedir.