25. Geleneksel Tüketici Ödülleri sahiplerini buldu

25. Geleneksel Tüketici Ödül töreni, Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

21 Mart 2022
25. Geleneksel Tüketici Ödül töreni, Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak’ın katılımıyla gerçekleştirildi. Bakan Yardımcısı Uçarmak, tüketici kanunlarında günün şartlarına göre bazı değişiklikler yapılma ihtiyacı olduğunu söyledi.

Tüketici hakem heyetlerinin isabetli kararlar verdiğine değinen Uçarmak, "Son yıllarda tüketici lehine verilen kararların mahkemelerde onanması yüzde 98 gibi oldukça yüksek bir oranda gerçekleşiyor. Bu sonuç heyetlerin iyi çalıştığının göstergesi." dedi.

Uçarmak, heyetlere başvuru sınırının 30 bin liraya çıkarılacağını belirterek, "2021'de yaklaşık 1 milyar liraya yakın tüketici şikayeti hakem heyetlerinde sonuçlandı. Bu miktarın yeni sınırla çok daha yüksek bir rakamla sonuçlanacağını umuyoruz." diye konuştu.
 
Tüketicinin sadece Bakanlığın yapacağı çalışmalarla korunamayacağına işaret eden Uçarmak, basına, sivil toplum kuruluşlarına ve satış yapanlara da sorumluk düştüğünün altını çizdi.

Konuşmaların ardından kum sanatı gösterisi yapıldı, tüketici ödülleri sahiplerini buldu.

2021 yılı faaliyetlerine göre verilecek olan “25. Tüketici Ödülleri”’nin sahipleri ve hikayeleri aşağıdaki gibidir.



Bilinçli Tüketici Ödülü Dalında: 

1- Satın aldığı elektrikli moped için trafik tescili başvurusu yaptığında Moped üzerindeki seri numarası ile fatura üzerindeki seri numarasının birbirini tutmaması ve trafik tescil işlemi yaptıramamasından dolayı mopedin değiştirilmesi isteminin yerine getirilmemesi üzerine başvuruda bulunduğu Tüketici Hakem Heyetince talebinin haklı bulunması ile gösterdiği hukuki başarısı ile Afife ABALI SANCAK,

2- Öğrenci olarak kalmakta olduğu aparttan pandemiden dolayı ayrılmak zorunda kalması ve ilgili apartla aralarında yapmış oldukları sözleşmeyi feshetmek istemesi, ancak ilgili apart işletmesinin konaklanmayan ayların ücretlerini de istemeye devam etmesi ve ödemiş olduğu 500 TL'lik depozitoyu kendisine iade etmemesi üzerine başvuruda bulunduğu Tüketici Hakem Heyetinin lehinde verdiği kararın Tüketici Mahkemesince onaylanmasıyla elde ettiği hukuki başarısı ile Büşra TARİ,

3- 
10 gün içinde kargoya verileceği belirtilmesine rağmen stokta kalmadığı gerekçesiyle süresi içinde gönderilmeyen ürünün ücret iadesi yapılacağının bildirilmesi, ancak internet sitesinde stokta mevcut olduğu bilgisinin yer almaya devam etmesi üzerine başvuruda bulunduğu Tüketici Hakem Heyetinin lehinde verdiği kararla ürünün ayıpsız mislinin tarafına teslim edilmesinde gösterdiği hukuki başarısı ile Uğur YILMAZ,

Yazılı Basın Tüketici Ödülü Dalında :

1- Günlük olarak yerel yayın yapan Eskişehir Sakarya Gazetesinde 2021 yılında, her Pazar günü "Bilinçli Tüketim" köşesinde yayınlanan "Markanız Malı Satana Kadar mı?", "Belgesiz Mal Almayın", "Hizmet Alımlarında Sözleşme Yapılmalı", "Güvenli alışveriş", "Garanti Belgesi", "Gerçek Servisler Aranmalı", "Teslim tarihinden itibaren altı ay", "Parasal sınırlar güncellendi" başlıklı tüketicilerin yasal haklarını kullanmaları konusunda eğitici ve bilgilendirici, tüketici bilincinin geliştirilmesine katkı sağlayan köşe yazıları ile Sülahi ÖZALP,

2- "www.bursainternetgazetesi.com" web adresli internet gazetesinde yayınlanan “Tüketicinin cayma hakkı”, “Haklarınızı bilmek en doğal hakkımız”, Hakkını aramayan tüketiciler”, “Ürün alırken nelere dikkat etmeliyiz”, “Abonelik sözleşmeleri”, “Taahhütlü aboneliğin feshi”, “Ticari reklam nasıl olmalıdır”, “Fiyat etiketi nasıl olmalı”, “THH’nin 2022 yılı parasal sınırları açıklandı”, “İdari para cezaları arttı” başlıklı tüketicinin korunmasına ilişkin
köşe yazıları ile Mehmet ÇETİNKAYA,

3- “Gıda Alışverişi Yaparken Dikkat!”, "Tüketici haklarını biliyor musunuz?", "Tüketici Kredi Sözleşmelerindeki Haklarınızı Biliyor musunuz?", “Tüketiciler-Yazın klima nasıl kullanılır" gibi haberlerin yer aldığı, tüketicileri bilgilendirici ve bilinçlendirici yayınlarıyla “www.tuketicipostasi.com adresi,

Radyo-Tv Programı Ödülü Dalında: 

1- Yerel ve Karasal yayın yapan Umut Radyo, FM 90.03'de her hafta Salı günü 10.30 saatinde 10-15 dk süreyle canlı yayınlanan, avukat ve hukuk alanında uzman kişilerin davet edildiği, 6502 sayılı Kanun hakkında tüketicileri bilgilendirici ve bilinçlendirici yayınlar yapması nedeniyle Uğur ÇINAR’ın hazırlayıp sunduğu "Herkes İçin Hukuk" isimli program,

2- TÜRKSAT üzerinden Bursa İl'inden 24 saat ulusal yayın yapan Line TV'de her hafta Çarşamba günü Canlı olarak saat 21.00 'de yayınlanan, Tüketicileri Koruma Derneği-TÜKDER Başkanı Nejdet FİLİZOĞLU'nun hazırlayıp sunduğu "Tüketici Hakkı" programı,

3- Ekonomi muhabiri olarak CNN TÜRK TV'de haber ve ekonomi programlarında tüketicilerin karışılacağı ve karşılaştıkları sorunlar ile  çözüm yolları hakkında tüketicileri bilgilendirici ve hakları konularında uyarıcı haber içerikleri sunması ve röportajları ile katkıda bulunmuş olması sebebiyle Gülşen COŞKUN

Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü Dalında :

1- Müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını “Daima, Doğru Ürün- Doğru Zaman- Doğru Fiyat” ilkesi ile karşılarken, dünya standartlarında kaliteli ürün ve hizmetler ile yeni müşteriler kazanmak ve firmalarını sürekli geliştirmek için çalışmaları, Kiğılı Ücretsiz Çağrı Merkezi (0 850 250 19 38) Ülkemizde giyim sektöründe çağrı merkezi uygulamasını ilk yapan firma olmaları ve sosyal medya, web siteleri ile tüketicilerle iletişim kurmaları, satış öncesinde ve sonrasında tüketiciyi bilgilendirmeleri, web sitesinde "Sıkça Sorulan Sorular" bölümüyle bilgilendirme yapmaları, "Akıllı Alışveriş" uygulaması ile tüketicinin istediği mağazada uzman satış elemanı ile randevu oluşturabilmesi, ürün tadilat, inceleme sorgulama, online sipariş sorgulama uygulaması ile hizmet vermeleri, anlık stok takibi yapılması, 365 gün ücretsiz değişim ve iade için bilgilendirme yapması, Kığılı Gardrop Dergisini yayınlaması vb. faaliyetleriyle KİĞILI GİYİM TİC. A.Ş.,

2- TSE Müşteri Dostu Marka Standardı ve ISO 9001, ISO 10002 vb. Müşteri memnuniyeti kalite belgelerinin olması, "Eşsiz Müşteri Deneyimi ve Güvenilir Hizmet" vizyonuyla tüketici memnuniyetini üretim, pazarlama ve satış sonrası hizmetlerde tüketiciye yansıtmayı hedeflemesi, Satış Sonrası hizmetlerinde "0 850 210 08 88" numarasıyla "Yetkili Servislerde Tek Numara" uygulamasını hayata geçirmesi, tüketiciye 2 yıllık yasal garantinin üzerinde 3 yıl ücretsiz garanti, tüketicinin talebine ve koşula bağlı ek garanti süreleri uygulamasıtüketici hakları ve satış sonrası teknik hizmetler konusunda şirket içi akademi "Servis Akademi" ile sürekli eğitim çalışmalarının yapılması vb. faaliyetleriyle ARÇELİK A.Ş.,

3- Akıllı telefon sektöründe gelişen ve büyüyen teknolojinin temsilcilerinden birisi olarak tüketicilerin memnuniyetlerini en üst düzeyde sağlayabilecek, iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak ürün ve donanımları üretmeyi hedeflemeleri, satış sonrasında serviste tüketiciye 10 dakika içinde yardımcı olmaları, online web üzerinden canlı destek ile tüketici şikayetlerinin çözülmesi, servise gelinmesi halinde ise %85 tüketici şikayetlerine 1 saat içinde onarım sağlamaları, randevusuz hizmet, yazılımsal konulara anında müdahale, anında değişim hedefleriyle servis hizmeti sunmaları, 400 kişilik çağrı merkeziyle dijital tüketici destek hattıyla çözüm odaklı çalışmaları, tüketicilere en yakın servisten kesintisiz servis hizmeti alınmasının sağlanması, 1 saatte çözülemeyen arızalarda 10 iş günü beklemeden yedek cihaz vermeleri, Tüketici Hakem Heyeti karar süreçlerinde hassas davranılarak, en kısa zamanda çözülmesi, tüketicileri ve servis çalışanlarını bilgilendirici sürekli eğitim çalışmaları yürütmeleri vb. faaliyetleriyle SAMSUNG ELECTRONICS İSTANBUL PAZARLAMA VE TİC. LTD. ŞTİ.


Bilimsel Çalışma Ödülü Dalında:

1- “Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar” ve “Belirli Dönemlerde Gerçekleştirilen Özel İndirimlerin Haksız Rekabet Hukuku Açısından Değerlendirilmesi-(Stokta olmayan ürünlerin Black Friday vb indirimlerde online satışa sunulması)” ile “Bir Topluluk Davası Örneği Olarak TTK m. 56/3” başlıklı makaleleri ile ödüle Dr. Ufuk TEKİN,

2- "Tüketici Hukuku Çerçevesinde Haksız Ticari Uygulamalar" başlıklı doktora tezi ve "Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği Sistematiğinin Kaynak Metinler Yönünden Değerlendirilmesi" isimli makale ile Dr. Alper Çağlar KOYUNCU,

3- “Pazarlama ve Organizasyon Perspektifinden Kuramlar ve Tartışmalar" isimli kitapta basılan Çoklu olarak hazırlamış olduğunuz “Yeşil Pazarlama Örnekleri ve Yeşil Aklama Stratejileri” başlıklı kitap bölümü ile  Dr. Cansu TOR KADIOĞLU ile İPek GÜRSOY,

Tüketici Özel Ödülü Dalında;

1- 
Tüketicinin korunmasına ilişkin Zabıta olarak yürütülen faaliyetler, 6502 sayılı Kanuna göre yapılan fiyat etiketi vb. denetimler vb. çalışma ve hizmetleriyle ŞANLIURFA BÜYÜKŞEHİR BELDİYESİ ZABITA DAİRESİ BAŞKANLIĞI,

2- PGD faaliyetlerine deney desteği, Öncü Çocuk Dergisi, Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, kanunname-i İhtisab-ı Bursa, Bilişim Sözlüğü ve Sektör Broşürleri, Çocuk Tiyatrosu, Alo TSE, TSE Sizi Dinliyor, Bize Ulaşın vb. hizmet ve uygulamaları ile tüketicileri bilgilendirici çalışmaları, mevzuat konusundaki hizmetleri ile TÜRK STANDARTLARI ENSTİTÜSÜ BAŞKANLIĞI,

3- NTV’de hafta içi her sabah yayınlanan “Geri Sayım Programı”nda konuk olarak katılarak ve gün boyu devan eden NTV Haber bültenlerinde Tüketicinin korunmasına, bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesine ilişkin yapmış olduğu ve halen yaptığı yayınlar ve haberler ile NTV ANKARA İSTİHBARAT ŞEFİ AHMET ERGEN

ödüle layık görülmüşlerdir.