ALO 175 TÜKETİCİ DANIŞMA HATTI 2021 YILI GENEL GÖRÜNÜMÜ

Bakanlığımız bünyesinde oluşturulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi amacıyla başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildiği “bir çağrı merkezi uygulaması” olarak hizmet vermektedir.

27 Ocak 2022

ALO 175 TÜKETİCİ DANIŞMA HATTI
2021 YILI GENEL GÖRÜNÜMÜ

 Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile tüketicilerimiz; satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadığı sorunların yanı sıra, insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünler hakkında da bilgi alabilmekte, yaşadıkları sorunları iletebilmektedir. 

 Bakanlığımızca yürütülen tüm çalışmalarda olduğu gibi, Alo 175 Tüketici Danışma Hattı uygulaması da bilinçli bir tüketici profili oluşturmayı hedeflemektedir. Bu uygulama ile tüketici işlemleri ve tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek tüm uyuşmazlıklarda tüketicilerimizin haklarını çekinmeden aramalarını sağlamaları amaçlanmaktadır.

       
  Çağrı Merkezimizde 2021 yılı itibariyle:
 
  • 476.650 Adet çağrı
  • 17 Personel
  • 7/24 Çalışarak
  • Günde ortalama 1. 300 çağrıya cevap verildi

  Alo 175 Tüketici Danışma Hattına gelen çağrıların ağırlıklı olarak;
  • Ayıplı mal ve hizmetler (%37,6) 
  • Mesafeli satışlar (%23)
  • Abonelik sözleşmeleri (%13.4)
  • Sözleşmelerdeki haksız şartlar (%10)
  • Hakem Heyetleri Başvuru Süreçleri (%9)
  • Satış Sonrası Hizmetler (%3) başlıklarından oluştuğu tespit edilmiştir.
 
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.